Results 1 to 22 of 22
  1. #1
    rainbows lollipops. Rojuro's Avatar
    Status
    Rojuro is offline
    Gender
    Join Date
    Sep 2012
    Location
    Between sublime's boobs cause its warm.
    Posts
    11,094
    Post Thanks / Like
    I shit on my status, if you
    wanna see it dig through the
    shit
     

    Fairytail dragon&zeref theory

    Old part

    So with the last couple chapters i have come to believe that acnologia is really natsu i'm sure there is holes to this theory but hey thats why it is a theory. who better to send back in time then natsu. who would use serious amounts of power and still need more to kill zeref natsu would this is how zeref knew who natsu was and why he was so sad he witnessed what natsu turned into. I have more answers but i will wait till another day for those.

    new part and new idea

    Okay so I made a theory a while back stating how Natsu was the one who went back in time to defeat zeref ie the part above. But the legend says a dragonslayer once sought out the power to defeat zeref and turned into a dragon. I felt like this was Natsu from a different time skip that this happened to. Now here is the twist on my current theory what if igneel was really Natsu and Natsu from the time skip turned into igneel and then igneel found Natsu at a later date to train him for some particuliar reason to change the past properly instead of turning into igneel again.

    Point b:

    Now we know that Natsu could not pass through freid's script because of being older than 80 years many have speculated this to be from the muffler around natsu's neck. But how does a dragon have a scarf right. Because it was Natsu's before he turned into igneel.

    Point c:

    Now you can say that well how did the other dragonslayer's come about what is not to say they are not like Natsu as well and have turned into dragons by going into the past as well. We don't know how many times future Lucy has been to the past and or changed things. So there could be the possibility she has been trying to stop Natsu from making a mistake.

    Other random idea's

    Also this could explain how zeref knew Natsu and was sad about him not being at a certain level yet. Also could explain why zeref was on tenrou island maybe fairytail from the future put him there but never knew how to get rid of zeref without creating a horrible chain of events so the stored young zeref in the past.

    It could be possible as well that zeref is a dragon slayer and they age differently then other people as the dragons were hundreds of year's old what's not to say that dragonslayer's don't age the same way as dragons
    Sorry if I spoil anything for anyone I have been working on this theory for a while.

    Something really old I made
    After reading the last chapter my assumptions seem more legit. this whole time levy has been writing out the story of fairytail and what has and is gonna occur. i have proof remember when levy found out lucy was writing a novel and said i'm something of a write myself. also the fact when natsu first met and seen zeref he had no idea who zeref was or
    how zeref knew him. this was levy writing this part in because iit was important and will be explained later by her. Gajeel had found the graveyard. this tells me that levy got most of her info about the story from gajeel and also lucy's unfinished novel.
     
         
    Last edited by Rojuro; 01-27-2013 at 04:16 PM.

  2. #2
    MarkPaul's Avatar
    Status
    MarkPaul is offline
    Gender
    Join Date
    Mar 2012
    Location
    小岩 日本
    Posts
    2,854
    Post Thanks / Like
    明日は大切なものよ。
     

    Re: Fairytail dragon&zeref theory

    Old part, I kinda agree. Wow really. It makes sense :D
     
         

  3. #3
    Fastest thing alive Youth and Full power's Avatar
    Status
    Youth and Full power is offline
    Gender
    Join Date
    Feb 2011
    Location
    Green Hill Zone / Mobius
    Posts
    4,908
    Post Thanks / Like
    Fastest thing alive.
     

    Re: Fairytail dragon&zeref theory

    I like your theories, rep.
     
         

  4. #4
    Senior Member Braveknight's Avatar
    Status
    Braveknight is offline
    Gender
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    fighting on front lines with Goku
    Posts
    5,075
    Post Thanks / Like
    Light give me power! BANKAI
    Ashenbakura
     

    Re: Fairytail dragon&zeref theory

    Can you Link your old one please cause its 4ucking amazin
     
         

  5. #5
    rainbows lollipops. Rojuro's Avatar
    Status
    Rojuro is offline
    Gender
    Join Date
    Sep 2012
    Location
    Between sublime's boobs cause its warm.
    Posts
    11,094
    Post Thanks / Like
    I shit on my status, if you
    wanna see it dig through the
    shit
     

    Re: Fairytail dragon&zeref theory

    @ brave I put it at the top
     
         

  6. #6
    J & A YowYan's Avatar
    Status
    YowYan is online now
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    At the Organization, decapitating Rimuto
    Posts
    10,852
    Post Thanks / Like
    Lone Ranger, Sun Gazer
     

    Re: Fairytail dragon&zeref theory

    acnologica = Natsu?...what?..

    *reading the rest*
     
         

  7. #7
    Member Coderack's Avatar
    Status
    Coderack is offline
    Gender
    Join Date
    Oct 2012
    Posts
    216
    Post Thanks / Like
    This user has no status.
     

    Re: Fairytail dragon&zeref theory

    Ok, I'm a little confused about the timeline, so you say that Igneel is Natsu from the future who went back in time to train Natsu ?
     
         

  8. #8
    rainbows lollipops. Rojuro's Avatar
    Status
    Rojuro is offline
    Gender
    Join Date
    Sep 2012
    Location
    Between sublime's boobs cause its warm.
    Posts
    11,094
    Post Thanks / Like
    I shit on my status, if you
    wanna see it dig through the
    shit
     

    Re: Fairytail dragon&zeref theory

    Added a really old theory of mine at the bottom as well

    @ coderack.. Yes why would dragons really train humans to be dragonslayer's unless they were preparing them to kill either Acnologia and or zeref. With the dragon battle looming it could be the final test before facing Acnologia or zeref. Why else would igneel/aka Natsu leave unless he felt he was altering time a little. The only thing that does not add up is edolas stuff about grandine. Who was the igneel from edolas then.
     
         
    Last edited by Rojuro; 01-27-2013 at 04:21 PM.

  9. #9
    MarkPaul's Avatar
    Status
    MarkPaul is offline
    Gender
    Join Date
    Mar 2012
    Location
    小岩 日本
    Posts
    2,854
    Post Thanks / Like
    明日は大切なものよ。
     

    Re: Fairytail dragon&zeref theory

    The top one is the best. But the rest that you added confuses me. Good work though.
     
         

  10. #10
    rainbows lollipops. Rojuro's Avatar
    Status
    Rojuro is offline
    Gender
    Join Date
    Sep 2012
    Location
    Between sublime's boobs cause its warm.
    Posts
    11,094
    Post Thanks / Like
    I shit on my status, if you
    wanna see it dig through the
    shit
     

    Re: Fairytail dragon&zeref theory

    Quote Originally Posted by MarkPaul View Post
    The top one is the best. But the rest that you added confuses me. Good work though.
    It seems confusing but if you look back to when Laxus and Natsu were supposed to fight and Natsu was trapped in that hall because of the barrier for old people then it starts making sense. It's either Natsu is really igneel because of the scarf and going back in time. Or the a Natsu from the past could have been brought to this time from future Lucy when Natsu was little.
     
         

  11. #11
    Member Coderack's Avatar
    Status
    Coderack is offline
    Gender
    Join Date
    Oct 2012
    Posts
    216
    Post Thanks / Like
    This user has no status.
     

    Re: Fairytail dragon&zeref theory

    Quote Originally Posted by Roju View Post
    Added a really old theory of mine at the bottom as well

    @ coderack.. Yes why would dragons really train humans to be dragonslayer's unless they were preparing them to kill either Acnologia and or zeref. With the dragon battle looming it could be the final test before facing Acnologia or zeref. Why else would igneel/aka Natsu leave unless he felt he was altering time a little. The only thing that does not add up is edolas stuff about grandine. Who was the igneel from edolas then.
    Well even the legend says that there were dragons that wanted to live with the humans, but the rest hated them(humans) so they didn't agree, this disagreement led to war. Igneel, Grandine and Metalicana were and very probably are friends and allies of the humans, they trained Natsu, Wendy and Gajeel so they could slay the dragons that hate the humans and Acnologia.
    But your theory is interesting anyway. And why you involve Edolas Grandine, she is a different character than Earthland Grandine that probably never met each other.
     
         

  12. #12
    Member Coderack's Avatar
    Status
    Coderack is offline
    Gender
    Join Date
    Oct 2012
    Posts
    216
    Post Thanks / Like
    This user has no status.
     

    Re: Fairytail dragon&zeref theory

    And could explain this part: "also the fact when natsu first met and seen zeref he had no idea who zeref was or
    how zeref knew him. this was levy writing this part in because iit was important and will be explained later by her." ?
     
         

  13. #13
    rainbows lollipops. Rojuro's Avatar
    Status
    Rojuro is offline
    Gender
    Join Date
    Sep 2012
    Location
    Between sublime's boobs cause its warm.
    Posts
    11,094
    Post Thanks / Like
    I shit on my status, if you
    wanna see it dig through the
    shit
     

    Re: Fairytail dragon&zeref theory

    Quote Originally Posted by Coderack View Post
    And could explain this part: "also the fact when natsu first met and seen zeref he had no idea who zeref was or
    how zeref knew him. this was levy writing this part in because iit was important and will be explained later by her." ?
    Yeah I feel like the fairytail that is happening is actually a fairytail member telling ie writing the story of what has happened.
     
         

  14. #14
    Member Coderack's Avatar
    Status
    Coderack is offline
    Gender
    Join Date
    Oct 2012
    Posts
    216
    Post Thanks / Like
    This user has no status.
     

    Re: Fairytail dragon&zeref theory

    Quote Originally Posted by Roju View Post
    Yeah I feel like the fairytail that is happening is actually a fairytail member telling ie writing the story of what has happened.
    Well until now Lucy was telling that story, at least at the end of the episodes, but in this GMG arc Luvy is telling it and she's telling Lucy and the reason for that is a mystery.
     
         

  15. #15
    「Hottie McHoterson」 Roby's Avatar
    Status
    Roby is online now
    Gender
    Join Date
    Jun 2012
    Location
    「Heaven on earth with Nimmy」
    Posts
    34,760
    Post Thanks / Like
    Funky at Heart <,<




    #29th Grim >,>
     

    Re: Fairytail dragon&zeref theory

    Interesting theory my friend. I will refrein from argues and such untill further notice.
     
         

  16. #16
    rainbows lollipops. Rojuro's Avatar
    Status
    Rojuro is offline
    Gender
    Join Date
    Sep 2012
    Location
    Between sublime's boobs cause its warm.
    Posts
    11,094
    Post Thanks / Like
    I shit on my status, if you
    wanna see it dig through the
    shit
     

    Re: Fairytail dragon&zeref theory

    Quote Originally Posted by Roby View Post
    Interesting theory my friend. I will refrein from argues and such untill further notice.
    I don't mind friendly argues I love everybody's input.
     
         

  17. #17
    MarkPaul's Avatar
    Status
    MarkPaul is offline
    Gender
    Join Date
    Mar 2012
    Location
    小岩 日本
    Posts
    2,854
    Post Thanks / Like
    明日は大切なものよ。
     

    Re: Fairytail dragon&zeref theory

    Quote Originally Posted by Roju View Post
    It seems confusing but if you look back to when Laxus and Natsu were supposed to fight and Natsu was trapped in that hall because of the barrier for old people then it starts making sense. It's either Natsu is really igneel because of the scarf and going back in time. Or the a Natsu from the past could have been brought to this time from future Lucy when Natsu was little.
    Possible, Natsu didnt have a human parent so it's possible.
     
         

  18. #18
    rainbows lollipops. Rojuro's Avatar
    Status
    Rojuro is offline
    Gender
    Join Date
    Sep 2012
    Location
    Between sublime's boobs cause its warm.
    Posts
    11,094
    Post Thanks / Like
    I shit on my status, if you
    wanna see it dig through the
    shit
     

    Re: Fairytail dragon&zeref theory

    Yeah there are slight points that show it may be something that happened
     
         

  19. #19
    Self Made sargon106's Avatar
    Status
    sargon106 is offline
    Gender
    Join Date
    Dec 2011
    Location
    Chicago
    Posts
    804
    Post Thanks / Like
    This user has no status.
     

    Re: Fairytail dragon&zeref theory

    Suprised I understood this. Like your theories.
     
         

  20. #20
    rainbows lollipops. Rojuro's Avatar
    Status
    Rojuro is offline
    Gender
    Join Date
    Sep 2012
    Location
    Between sublime's boobs cause its warm.
    Posts
    11,094
    Post Thanks / Like
    I shit on my status, if you
    wanna see it dig through the
    shit
     

    Re: Fairytail dragon&zeref theory

    Quote Originally Posted by sargon106 View Post
    Suprised I understood this. Like your theories.
    Thanks
     
         

  21. #21
    Academy Student RayzanJang's Avatar
    Status
    RayzanJang is offline
    Gender
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    9
    Post Thanks / Like
    This user has no status.
     

    Re: Fairytail dragon&zeref theory

    Your theory may be right but in fairy tail timeline there is.. an huge gap. after zeref's invasion and acnologia's rampage until the start of the series there isn't any info about what happened, the last thing known is Acnologia's rampage, and then makarov birth date. 400 years of nothingness, all that we know is that there have been Zeref whorshippers during that time.

    seems legit.
     
         

  22. #22
    Senior Member thegame's Avatar
    Status
    thegame is offline
    Join Date
    Aug 2012
    Posts
    3,138
    Post Thanks / Like
    This user has no status.
     

    Re: Fairytail dragon&zeref theory

    I think it is possible that Natsu has been sent back in time before, however, I doubt Natsu is actually Acnologia. I mean he goes waaaay back, etc. and seems to be Natsu's sworn enemy. Why would Acnologia be so evil, despite humans, etc., if it is Natsu.
     
         

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •